Er kleven vele voordelen aan het posten of adverteren op Facebook, waaronder het feit dat je super specifiek je doelgroep in kunt stellen, het betaalbaar is en je bovendien vele opties hebt voor de vormgeving van je advertentie. Daarnaast is het algemeen bekend dat je met advertenties op Facebook op diverse manieren bij kunt dragen aan de branding van jouw onderneming. Je moet echter wel precies weten hoe je dat doet om er het gewenste effect uit te halen. Ben jij benieuwd hoe je jouw merk op herkenbare wijze bekendheid geeft middels Facebook advertenties? Lees dan snel verder!

Informatie vanaf: https://www.doublesmart.nl/facebook-marketing/.

Vertel je verhaal

Een van de meest toegankelijke manieren om mensen aan je merk of bedrijf te binden is het vertellen van je verhaal. Dit wil zeggen, waarom je je business bent gestart, wat je doelstellingen zijn, wat het idee of gevoel achter het product is en voor wie het een oplossing biedt. Facebook leent zich perfect voor dit soort ‘verhalen’. Er is namelijk voldoende ruimte voor tekst, of je nu adverteert of gewoon een gratis post plaatst. Je kunt er links in verwerken, hoofdletters, kleine letters, emoticons en allerlei andere symbolen waardoor je post/advertentie meer opvalt. Het is dus erg personaliseerbaar, en dat helpt je om mensen op aantrekkelijke wijze jouw verhaal te vertellen.

Kies precies de juiste doelgroep

De doelgroep van jouw product of dienst is een zeer belangrijk onderdeel van je branding. Bij Facebook is het zo dat je een hele specifieke groep mensen aan kunt spreken als je adverteert. Dit draagt bij aan je branding, want je wilt dat de juiste mensen op je advertentie reageren en liken. Hun Facebook vrienden zien dit namelijk, waardoor je gemakkelijk meer mensen aantrekt binnen dezelfde doelgroep. Je moet het zo zien dat mensen die reclame voor jou maken onderdeel uitmaken van je branding. En door middel van Facebook advertenties kun je deze mensen heel gericht benaderen.

Inspireer met video’s

Facebook is een van de platformen waarop je gemakkelijk video’s kunt plaatsen, zowel als advertentie als in een normale post. Het is bewezen dat videocontent sneller, vaker en langer wordt bekeken dan enkel foto’s, waardoor je gemakkelijker mensen aan je merk of bedrijf bindt. Plaats video’s in de huisstijl van je onderneming, en gebruik ze om je producten uit te lichten, een kijkje achter de schermen te geven of leuke samenwerkingen met bloggers of andere bedrijven te laten zien. Videocontent is geschikt voor ontzettend veel doeleinden, en via Facebook kun je het gemakkelijk verspreiden. Videocontent voor bijvoorbeeld Facebook marketing is wel lastiger te creëren dan plat beeldmateriaal, maar je kunt daarvoor eventueel de hulp inschakelen van een expert.