Geplaatst op
Nadat je je BV hebt opgericht bij Standaard BV, is het belangrijk om onder de aandacht te komen bij je doelgroep. Door je bedrijf offline te promoten wordt je bekend bij het publiek en groei je verder. Maar hoe zet je een nieuwe dienst of product in de markt? Lees het in dit blog!
Je website is je visitekaartje
Tegenwoordig kan een onderneming niet meer zonder een sterke website. Breng je klanten op de hoogte van je site door het webadres te vermelden op je visitekaartjes, briefpapier, offertes of in de handtekeningsregel van je e-mail. Om te voorkomen dat je visitekaartje direct in de prullenbak belandt, is het belangrijk om te kiezen voor een origineel ontwerp dat de klant bijblijft. Wanneer je een kapperszaak start kunt je er bijvoorbeeld voor kiezen om je webadres en contactgegevens op een spiegeltje of shampooflesje te laten drukken.
Word zichtbaar in het leven van je klant
Herinner je klanten regelmatig aan het bestaan van je bedrijf. Verstuur een gratis cadeautje tijdens de feestdagen of bij speciale gelegenheden zoals verjaardagen. Als gratis cadeautje op speciale feestdagen kunt je een relevant cadeau weggeven met hierbij een kaartje met je contactgegevens. Op deze manier wordt de klant aan je bestaan herinnert door middel van geschenken.
Zorg voor goedgeïnformeerde medewerkers
Het wordt vaak gezegd: de medewerkers van je bedrijf zijn het visitekaartje voor je onderneming. Zorg er daarom voor dat je medewerkers up-to-date zijn over de laatste gebeurtenissen, bedrijfsprocessen en algemene informatie over het bedrijf. Op deze manier kunnen je klanten ook bij je medewerkers terecht voor antwoorden op hun vragen.
Neem deel aan relevante evenementen
Met het hoge aanbod evenementen zit er ongetwijfeld een relevant evenement voor je vakgebied bij. Zo organiseert de Kamer van Koophandel regelmatig seminars in diverse vakgebieden. Daarnaast kunt je deelnemen aan een vakgerelateerde beurs om uzelf te promoten.