We leven in de tijd van het internet en online marketing, maar het feit dat deze zaken veel terrein gewonnen hebben in de afgelopen jaren wil niet zeggen dat beproefde marketingtechnieken uit het verleden geen relevantie meer hebben. In deze blog laten we je zien waarom de beurswand of beursstand nog steeds relevant is. Beurswand.nl is een expert op dit gebied en helpt je graag een beurswand ontwerpen.

Face to face

Elkaar face to face spreken op een beurs is een manier om van gedachten te wisselen. Dat gaat gewoon een stuk minder persoonlijk via het internet. Ook via videobellen is de sfeer in het gesprek anders. Communicatie is pas totaal wanneer alle zintuigen aangesproken worden. Dan werkt je intuïtie ook het best. Dit laatste heb je nodig om een goed beeld bij de andere persoon te krijgen.

Een sfeer creëren

Een beurswand geeft je de mogelijkheid om een bepaalde sfeer te maken. Zo kun je mensen overtuigen en ideeën ontvouwen. Wanneer je met de aankleding van de beurswand, en een gedegen lichtplan, een aantrekkelijke sfeer kunt creëren waarin mensen zich op hun gemak voelen, dan zul je sneller een deal sluiten.

Netwerken

Alle digitale opties zijn prachtig, maar de vakbeurs is nog steeds een van de belangrijkste sociale gebeurtenissen om zaken te doen. Alle poppetjes uit jouw branche zijn doorgaans vertegenwoordigd op een beurs, zeker als er een fee gevraagd wordt om er te mogen staan. Door mensen te spreken kun je partnerships opbouwen en je netwerk vergroten. Dit maakt dat zakelijke samenwerkingen mogelijk worden. Dit kan je bedrijf ten goede komen en de omzet en winst vergroten

Tastbaar

Een groot gemis van online mogelijkheden is het gebrek aan tastbaarheid. Wanneer je direct een product kunt vasthouden of een dienst kan bespreken met een bevlogen medewerker van het bedrijf, dan is het een stuk gemakkelijker om een goed beeld van die club te krijgen. Een beurswand of stand op een vakbeurs biedt jou en je potentiële klanten alle tastbaarheid die jullie maar wensen.

Combineren met online mogelijkheden

Natuurlijk is het niet de bedoeling om in het verleden te leven en moderne online mogelijkheden te negeren, dat zou jammer zijn want ze werken erg goed. Steeds vaker zien we beurzen een app aanbieden. Zo wordt het mogelijk om mensen ook digitaal “persoonlijk” aan te spreken. Informatie opzoeken wordt erg gemakkelijk zo. Ook een beurswand kun je verbinden met het internet, zo werken de digitale en analoge wereld goed samen. Vaak vinden mensen het prettig om zelf de informatie te halen via een beurswand. Denk dan aan interactieve toepassingen. Dat maakt het gemakkelijker voor ze om informatie te onthouden en het is beter behapbaar. Verduidelijking of persoonlijk contact kan heel goed gegeven worden door de presentator op de beurs.