Campagnemanagement, social media & Co.: Ontdek hier wat een CRM-systeem kan doen in marketing.

Bedrijfssoftware wordt op een breed scala van gebieden gebruikt. In het tijdperk van digitale transformatie zijn er aparte systemen voor bijna elk verantwoordelijkheidsgebied. Ook zijn er speciale systemen voor klantrelatiebeheer. Deze bestrijken op hun beurt tal van verantwoordelijkheidsgebieden.

De definitie van CRM-systemen

Hieronder willen we expliciet ingaan op de mogelijkheden die een CRM-software biedt voor marketing. Ook kijken we bijvoorbeeld naar Tribe CRM, een van de CRM-systemen op de markt. Eerst hebben we echter te maken met de definitie van een CRM-systeem om te kunnen classificeren wat het eigenlijk is.

De drie letters “CRM” zijn een acroniem voor customer relationship management; Duits klantrelatiebeheer of, af en toe, klantenservice. Aan de ene kant is dit de consistente oriëntatie van een bedrijf op de eigen klanten. Aan de andere kant gaat dit echter ook gepaard met de noodzaak om alle klantrelatieprocessen systematisch in te richten. Met behulp van CRM-software kunnen bedrijven deze klantrelatieprocessen actief ontwerpen en controleren.

Tegelijkertijd neemt het CRM de functie van een centrale database voor alle klantinformatie over. Op deze manier kan voor elk contact een apart, digitaal bestand in het systeem worden aangemaakt, waarin alle belangrijke informatie van adresgegevens tot contactgeschiedenis wordt beheerd.

Functies van een CRM-software

CRM-systemen zijn holistisch georiënteerd. Dit betekent dat verschillende toepassingsgebieden en taken elkaar dekken. Een toepassingsgebied komt vaak overeen met een module in het systeem. Elke module bevat de belangrijkste functies die meestal nodig zijn op dit gebied. De belangrijkste toepassingsgebieden of modules van een CRM-systeem zijn:

  • Verkoop
  • Klantenservice
  • Callcenter
  • Contactbeheer
  • Projectmanagement
  • Rapportage
  • Workflow management
  • Marketing

CRM-software voor marketing

In het volgende willen we enkele belangrijke functies van CRM-software voor marketing nader bekijken en laten zien wat CRM-marketing daadwerkelijk kan doen. In het tijdperk van digitale transformatie worden digitale technologieën steeds belangrijker in ons hele leven. Een van de fenomenen die onmisbaar is geworden in de wereld van vandaag zijn sociale netwerken. Particulieren gebruiken ze om inhoud te delen met hun vrienden.

Wat is Tribe CRM?

Achter de naam Tribe CRM van PerfectView gaat een uitgebreide CRM-oplossing schuil die verschillende verantwoordelijkheden dekt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld projectmanagement, klantbeheer, workflow automation, sales of e-mailmarketing. De softwareleverancier biedt geïnteresseerden aan om het systeem gedurende een periode van 14 dagen gratis te testen.